среда, 11. јануар 2012.

Photometric Light - svetlo u belom enterieru u 4 koraka















Gubitak vidljivosti tekstura drveta, mebla, parketa..
glavni su problemi u dizajniranju Photometric Light-a
u belom enterieru.
Zbog bele boje svetla i beline tekstura gubimo kontraste
i vidljivost geometriskih formi.

Pre rada sa svetlom treba se naoružati kvalitetnim teksturama
visoke rezolucije, koje u sebi imaju bar malo žutih ili drugih
toplih tonova. Bele teksture koje u sebi imaju tople tonove učiniće
da finalni renderi izgledaju životnije.

Postaviti Mental Ray Render, Gamma = 2,2, mrPhotographic
Exposure Control - ekspoziciju za početak postaviti na 12.

1. korak
Postaviti Day Light, Mr Syn i Mr Sky.
Svetlo postaviti tako da ulazi pod nekim uglom u enterier.
Sam Day Light nije dovoljan za osverljavanje enteriera.
Potrebno je dodati mr Sky Portal na ramove prozora.














2. korak
Na ram prozora postaviti Mr Sky Portal, zadržati default vrednosti
za Multiplier i Shadows. Postavljeni Light klonirati kao Instance
Clon na druge prozore. Svetlo je bolje ali i dalje nam nedostaje
svetlo u sredini enteriera. Pojačanjem Multiplaer-a bi se izgubile
texture i levi deo scene koji je bliži prozoru bi bio previše osvetljen.
















3. korak
Uz sam plafon postaviti jedan Rectangle Light (Free Light-
Emit Shape - Rectangle, Distribution - Uniform Diffuse.
Lm oko 80 000. (Vrednost oko 50W uz prisutan Day Light).
Veličina Rectangle Light-a treba da bude takva da njegove ivice
budu dovoljno udaljene od zidova, kako bi se izbegli neželjeni
otsjaji svetla na površini zida

MR Shadows Map.














Render sa dodatim plafonskim svetlom:
Poboljšano svetlo, na sredini i desnom delu scene,
zadržalo je kontrast i kvalitet tekstura kao i dobru
vidljivost geometriskih formi.














4. korak
nije neophodan, koristi se samo ako imamo u enterijeru objekat koji
ima naznačena svetla, u ovom slučaju biblioteka sa desne strane
ima sijalična mesta.
Postavljamo niz Free Light - Point-a, Lm=oko 5200 (što odgovara vrednosti
od oko 25W uz prisutan Day Light). MR Shadows Map.
Ovo svetlo ne utiče značajno na generalno svetlo koje je već postavljeno.















Moje belo je i dalje belo.

Toniranje svetla

Najlakši način da toniramo svetla je da toniramo Filter Color
Portal Light-a.

Primer toniranih portala sa svetlo žutom bojom:


















Primer toniranih portala sa bojom uzetom sa parketa:





Нема коментара:

Постави коментар